CoachingΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΟικογένειαΣχολείοΥγείαΤηλεκπαίδευση & μαθητής

31 Μαρτίου 2021
article_9

Έχετε σκεφτεί πόσο έχουν κουραστεί οι μαθητές από την τηλεκπαίδευση;

Θεωρητικά δε μετακινούνται και έχουν περισσότερη ευελιξία στην παρακολούθηση και στο διάβασμα της ημέρας.

Είναι όμως αλήθεια;

Φυσικά και όχι!

Οι μαθητές πιέζονται σωματικά αλλά και ψυχολογικά

Το σώμα «διαμαρτύρεται»

επειδή

  • Είναι πολλές ώρες ακίνητοι μπροστά σε μια οθόνη-πράγμα αφύσικο για την παιδική/εφηβική φύση που έχει ανάγκη την κίνηση και τη δράση!
  • Από την ακινησία και την έλλειψη γυμναστικής τα παιδιά παραπονιούνται ότι τους πονάει η πλάτη ή ο λαιμός, πράγμα που τους κάνει να νιώθουν αδύναμα
  • Αισθάνονται πολύ κουρασμένοι, με αποτέλεσμα άλλοι μαθητές να είναι εξαντλημένοι και να έχουν την ανάγκη του ύπνου και άλλοι να έχουν αϋπνίες…
  • Πολλοί μαθητές θέλουν συνέχεια να τρώνε σε άτακτες ώρες και άλλοι να μην τρώνε καθόλου…

Αισθάνονται  έντονα την πίεση του σχολείου

Επειδή

  • Η ροήκαι η ύλη του μαθήματος έχει αυξηθεί και δεν υπάρχει συχνά η άμεση συμμετοχή των μαθητών
  • Τα τεχνικά προβλήματα αγχώνουν τους μαθητές
  • Όταν οι κάμερες είναι κλειστές την ώρα του μαθήματος, τούς δημιουργείται το αίσθημα της απρόσωπης μάθησης και της απογοήτευσης
  • Οι μαθητές δεν μπορούν να συγκεντρωθούν-και κυρίως τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα/ΔΕΠΥ , τα οποία βιώνουν το αδιέξοδο και αισθάνονται αβοήθητα
  • Έχει χαθεί η άμεση επικοινωνία του δασκάλου με τους μαθητές και οι μαθητές βιώνουν μια «εσωτερική μοναξιά» , πράγμα που ίσως θα χρειαστεί καιρός για να το ξεπεράσουν

Έτσι

Έχει αλλάξει η συμπεριφορά των μαθητών απέναντι στα μαθήματα και το σχολείο

  • Πολλοί μαθητές ισχυρίζονται πως όσο και να προσέχουν, χάνονται…
  • Αποπροσανατολίζονται με την παράλληλη χρήση του κινητού σε ώρα μαθήματος
  • Διαβάζουν αυστηρά επιλεκτικά-ειδικά οι μεγαλύτερες τάξεις-και προσπαθούν την ώρα των τηλε-μαθημάτων με κλειστές κάμερες να ασχοληθούν με το κινητό ή να διαβάζουν άλλα μαθήματα
  • Πιστεύουν ότι έχουν «μείνει πίσω» στα μαθήματα, αφού τίποτα δε συγκρίνεται με το μάθημα με φυσική παρουσία στην τάξη, στην οποία εκεί μόνο μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τους συμμαθητές τους
  • Νιώθουν ότι «τους βάζουν φίμωτρο», όταν δημιουργούνται τεχνικά προβλήματα ήχου ή όταν ό δάσκαλος δεν τους δίνει το λόγο

Βέβαια

Είναι λογικό να υπάρχουν και οι θετικές παράμετροι

  • Όταν ο εκπαιδευτικός έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και έχει τις απαραίτητες δεξιότητες για ένα διαδραστικό μάθημα
  • Όταν ο δάσκαλος έχει την κάμερά του ανοικτή και ζητά από τους μαθητές του να κάνουν το ίδιο
  • Όταν υπάρχει χρόνος στο μάθημα να επικοινωνούν οι μαθητές τους προβληματισμούς και τα συναισθήματά τους για την κατάσταση που έχουν βιώσει και βιώνουν
  • Όταν υπάρχει συμπαράσταση από το σπίτι για ένα οργανωμένο διάβασμα

Γι’ αυτό οι γονείς είναι ανάγκη

  • Να διατηρούν ένα κλίμα ηρεμίας και ασφάλειας- όταν δε συμβαίνει αυτό, να θέτουν σαφή όρια κα κανόνες
  • Να παρακινούν τα παιδιά να βγαίνουν έξω-πολλά παιδιά ισχυρίζονται «ότι δε θέλουν να βγουν έξω»
  • Να φροντίζουν γι’ αυτά μια ισορροπημένη διατροφή
  • Να συμφωνήσουν με τα παιδιά ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ύπνου
  • Να φτιάξουν πρόγραμμα ψυχαγωγίας της οικογένειας
  • Να μάθουν οι γονείς να ακούν προσεκτικά και τα παιδιά να μιλάνε ελεύθερακαι αληθινά

Παρακινείστε τα παιδιά σας να βγουν έξω!

Αφιερώστε τους ουσιαστικό χρόνο, κάνοντας μαζί περιπάτους ή δραστηριότητες στο σπίτι!

Υποστηρίξτε τους στη διαδικασία της μάθησης και στην οργάνωση του χρόνου τους!

Κάντε τα παιδιά σας χαρούμενα μ’ ένα χαμόγελο, έναν καλό λόγο!

Γνωρίστε τα!

 

Πηγή: https://enimerosi-news.gr/tilekpaidefsi-mathitis/