Έχετε σκεφτεί πόσο έχουν κουραστεί οι μαθητές από την τηλεκπαίδευση;
Θεωρητικά δε μετακινούνται και έχουν περισσότερη ευελιξία στην παρακολούθηση και στο διάβασμα της ημέρας.
Είναι όμως αλήθεια;
Φυσικά και όχι!
Οι μαθητές πιέζονται σωματικά αλλά και ψυχολογικά
Το σώμα «διαμαρτύρεται»
επειδή
- Είναι πολλές ώρες ακίνητοι μπροστά σε μια οθόνη-πράγμα αφύσικο για την παιδική/εφηβική φύση που έχει ανάγκη την κίνηση και τη δράση!
- Από την ακινησία και την έλλειψη γυμναστικής τα παιδιά παραπονιούνται ότι τους πονάει η πλάτη ή ο λαιμός, πράγμα που τους κάνει να νιώθουν αδύναμα
- Αισθάνονται πολύ κουρασμένοι, με αποτέλεσμα άλλοι μαθητές να είναι εξαντλημένοι και να έχουν την ανάγκη του ύπνου και άλλοι να έχουν αϋπνίες…
- Πολλοί μαθητές θέλουν συνέχεια να τρώνε σε άτακτες ώρες και άλλοι να μην τρώνε καθόλου…
Αισθάνονται έντονα την πίεση του σχολείου
Επειδή
- Η ροήκαι η ύλη του μαθήματος έχει αυξηθεί και δεν υπάρχει συχνά η άμεση συμμετοχή των μαθητών
- Τα τεχνικά προβλήματα αγχώνουν τους μαθητές
- Όταν οι κάμερες είναι κλειστές την ώρα του μαθήματος, τούς δημιουργείται το αίσθημα της απρόσωπης μάθησης και της απογοήτευσης
- Οι μαθητές δεν μπορούν να συγκεντρωθούν-και κυρίως τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα/ΔΕΠΥ , τα οποία βιώνουν το αδιέξοδο και αισθάνονται αβοήθητα
- Έχει χαθεί η άμεση επικοινωνία του δασκάλου με τους μαθητές και οι μαθητές βιώνουν μια «εσωτερική μοναξιά» , πράγμα που ίσως θα χρειαστεί καιρός για να το ξεπεράσουν
Έτσι
Έχει αλλάξει η συμπεριφορά των μαθητών απέναντι στα μαθήματα και το σχολείο
- Πολλοί μαθητές ισχυρίζονται πως όσο και να προσέχουν, χάνονται…
- Αποπροσανατολίζονται με την παράλληλη χρήση του κινητού σε ώρα μαθήματος
- Διαβάζουν αυστηρά επιλεκτικά-ειδικά οι μεγαλύτερες τάξεις-και προσπαθούν την ώρα των τηλε-μαθημάτων με κλειστές κάμερες να ασχοληθούν με το κινητό ή να διαβάζουν άλλα μαθήματα
- Πιστεύουν ότι έχουν «μείνει πίσω» στα μαθήματα, αφού τίποτα δε συγκρίνεται με το μάθημα με φυσική παρουσία στην τάξη, στην οποία εκεί μόνο μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τους συμμαθητές τους
- Νιώθουν ότι «τους βάζουν φίμωτρο», όταν δημιουργούνται τεχνικά προβλήματα ήχου ή όταν ό δάσκαλος δεν τους δίνει το λόγο
Βέβαια
Είναι λογικό να υπάρχουν και οι θετικές παράμετροι
- Όταν ο εκπαιδευτικός έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και έχει τις απαραίτητες δεξιότητες για ένα διαδραστικό μάθημα
- Όταν ο δάσκαλος έχει την κάμερά του ανοικτή και ζητά από τους μαθητές του να κάνουν το ίδιο
- Όταν υπάρχει χρόνος στο μάθημα να επικοινωνούν οι μαθητές τους προβληματισμούς και τα συναισθήματά τους για την κατάσταση που έχουν βιώσει και βιώνουν
- Όταν υπάρχει συμπαράσταση από το σπίτι για ένα οργανωμένο διάβασμα
Γι’ αυτό οι γονείς είναι ανάγκη
- Να διατηρούν ένα κλίμα ηρεμίας και ασφάλειας- όταν δε συμβαίνει αυτό, να θέτουν σαφή όρια κα κανόνες
- Να παρακινούν τα παιδιά να βγαίνουν έξω-πολλά παιδιά ισχυρίζονται «ότι δε θέλουν να βγουν έξω»
- Να φροντίζουν γι’ αυτά μια ισορροπημένη διατροφή
- Να συμφωνήσουν με τα παιδιά ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ύπνου
- Να φτιάξουν πρόγραμμα ψυχαγωγίας της οικογένειας
- Να μάθουν οι γονείς να ακούν προσεκτικά και τα παιδιά να μιλάνε ελεύθερακαι αληθινά
Παρακινείστε τα παιδιά σας να βγουν έξω!
Αφιερώστε τους ουσιαστικό χρόνο, κάνοντας μαζί περιπάτους ή δραστηριότητες στο σπίτι!
Υποστηρίξτε τους στη διαδικασία της μάθησης και στην οργάνωση του χρόνου τους!
Κάντε τα παιδιά σας χαρούμενα μ’ ένα χαμόγελο, έναν καλό λόγο!
Γνωρίστε τα!